Lifefood má druhé místo v Exportní ceně DHL UniCredit

Lifefood má druhé místo v Exportní ceně DHL UniCredit

02. 12. 2014

Společnost Lifefood je podle výsledků soutěže Exportní cena DHL UniCredit nejprogresivnějším vývozcem potravin za rok 2013. Úspěch na dvaceti zahraničních trzích, meziroční nárůst vývozu o téměř sto procent a obrat přesahující 127 milionů korun – to jsou parametry, které vynesly firmu Lifefood na stříbrnou příčku v kategorii „Středně velká společnost“ 17. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit. 

Společnost Lifefood je podle výsledků soutěže Exportní cena DHL UniCredit nejprogresivnějším vývozcem potravin za rok 2013. Úspěch na dvaceti zahraničních trzích, meziroční nárůst vývozu o téměř sto procent a obrat přesahující 127 milionů korun – to jsou parametry, které vynesly firmu Lifefood na stříbrnou příčku v kategorii „Středně velká společnost“ 17. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit. Český výrobce 100% raw pochoutek se ale stal také jediným vývozcem potravin, který získal ocenění v této prestižní soutěži. Lifefood se specializuje na ručně vyráběné veganské jídlo, které je zpracováváno při teplotě do 42 °C. Díky objemu produkce, šíři sortimentu a špičkové technologii je společnost největším producentem raw food na světě.

„Tohoto ocenění si velice vážíme a vnímáme jej jako potvrzení, že jdeme správnou cestou. Společnost Lifefood se zrodila z lásky k jídlu, úctě k životu a všemu živému kolem nás. Od této filozofie se odvíjí nejen pečlivý výběr surovin a velký důraz na kvalitu výroby, ale také vysoce osobní přístup k zákazníkům. Těší nás, že jsme se dokázali vypracovat na pozici společnosti, jejíž výrobky obstojí v konkurenci na zahraničních trzích,“ říká Tereza Havrlandová, generální ředitelka společnosti Lifefood Czech Republic s.r.o.

Po osmi letech vyvážejí za 104 miliony

Příběh Lifefood začal v roce 2006 v malé pekárně za Prahou. Tereza Havrlandová ji spolu s prvním zaměstnancem přebudovala na sušárnu a obstarávala vše od receptur, přes výrobu až po distribuci zboží. Dnes má Lifefood na 130 zaměstnanců a zastoupení ve více než dvaceti zemích světa – největším odběratelem je Německo, značka však vstoupila na většinu evropských trhů včetně francouzského, holandského, anglického, belgického nebo švédského, nově je také k dostání ve Spojených arabských emirátech. V roce 2012 představoval objem vývozu 57,79 milionu korun, o rok později dosáhla celková hodnota exportu částky 104,675 milionu korun (při celkovému obratu 127,217 milionu korun).

„K růstu exportu určitě přispělo nastavení systému fungování v zahraničí, kde se osvědčila spolupráce s regionálními partnery v jednotlivých zemích. Také nám pomohla účast na významných veletrzích,“ vyjmenovává Zuzana Klačková, obchodní ředitelka společnosti Lifefood Czech Republic s.r.o.

České „živé“ jídlo

Portfolio výrobků Lifefood zahrnuje 100% raw čokolády, energetické tyčinky Lifebar, sušené vita placky a krekry, koláčky, sušenky, zeleninové chipsy, marinované oříšky, dezertní kuličky rawmeo a tzv. superfoods neboli potraviny s vysokým obsahem zdraví prospěšných látek. „Zahraniční klientelu Lifefood tvoří především distributoři. Našim nejúspěšnějším prodejním artiklem jsou energetické tyčinky Lifebar,“ říká Zuzana Klačková. A současně dodává: „Důvodem může být i to, že se neustále snažíme být o krok vpřed a průběžně doplňujeme řadu o nové příchutě. Tyčinky byly rovněž jedním z prvních produktů, na kterých jsme začali budovat naši značku.“

Všechny výrobky Lifefood mají certifikaci BIO, jsou veganské, bezlepkové, bez laktózy, bez chemikálií a plnidel. Produkty i jednotlivé suroviny odpovídají striktně zásadám raw food – neprocházejí tepelným zpracováním vyšším než 42 °C, aby v nich byly zachovány všechny živiny, a zůstávají čerstvé díky balicí technologii, kterou Lifefood vyvinul speciálně pro účely výroby.

Úspěch v soutěži Exportní cena DHL UniCredit

Do finálního hodnocení letošního ročníku Exportní ceny DHL UniCredit se dostalo 100 společností. V kategorii „Středně velká společnost“ předčil Lifefood 51 firem napříč spektrem. Soutěže se zúčastnili vývozci s datem vzniku před 1. lednem 2012, kteří splňovali podmínky maximálního počtu 250 zaměstnanců, obratu do 1,5 miliardy korun a objemu exportu v roce 2012 minimálně 100 tisíc korun. Základní hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu (rok 2012 a rok 2013) a podílu exportu na obratu firmy.

Lifefood má na kontě také ocenění spotřebitelů a odborníků v gastronomii. Za cibulové chipsy společnost letos obdržela Cenu poroty v soutěži Volba spotřebitelů.